Saturday, December 5, 2015

Ibu ayah

Di teratak Zainal

Saya:  Ayah, nak pergi Selayang tak?
Ayah:  Ayah ingat ada program malam ini. Rupa-rupanya malam minggu depan.
Saya:  Oklah. Jom.
Ayah:  Okay. Okay.
Saya: Mak, jom sekali.
Mak:  Takpelah. Asyraf tiada orang nak jaga.
Saya:  Orang telefon Ami minta dia balik cepat. Mak ikutlah.
Mak:  Okaylah.

Mak dan ayah sekarang lebih melakukan aktiviti luar bersama. Walaupun di rumah biasanya ayah akan menghabiskan masa di telefon (hehe. Salahkan anak dia yang memasang internet tanpa batas), jika ada aktiviti luar ia adalah masa berdua. Sudah selesa mungkin. Anak-anak sudah membesar. Jika tidak dahulu masing-masing sibuk memikirkan membesarkan kami semua. Mana ada masa keluar berdua. Teringat kata sepupu saya Muiz ketika ayah dengan gigihnya menghadiri majlis pembukaan pusat tuisyen sepupu saya di Ampang walaupun baru lepas menghadiri majlis perkahwinan di Seremban. Kata Muiz,  "Makin sweet pula tengok Mak Lang dan Pak Lang tu dah tua-tua ni".

Ayah pula sekarang gemar mengikuti aktiviti luar. Terutamanya yang melibatkan Parti Amanah. Orang kuat Amanah. Siap gantung bendera Amanah dekat bengkel lagi. Emak pula, menjadi penyokong kuat di belakang ayah.

Emak ayah, semoga anak-anak ini menjadi anak penyambung pahala bila emak ayah nanti. Terima kasih untuk semua pengorbanan dan kasih sayang. Bersama kita di syurga kelak. InsyaAllah. Sekitar majlis bersama pemimpin di Wisma Amanah Selayang. Memberi sokongan kepada Setiausaha Agong Parti Amanah Encik Anuar Tahir. Semoga diberikan kesihatan yang baik.






Ini untuk Aiman. :)

Love..

No comments: