Tuesday, November 24, 2015

Mimpi

Sedang saya menunggu giliran berjumpa doktor gigi untuk pemeriksaan bulanan (Bilalah boleh buka pendakap gigi ni? Cemuih dah), satu mesej whatsapp masuk. Nama akak Morni naik. Akak kesayangan saya semasa di Damansara Perdana menghantar pesanan. Teman bersembang saya dan tempat meluah rasa.

Dia menghantar ini.


Masuk kali ini, sudah dua kali dia bermimpi saya berkahwin. Sebelum ini katanya saya memakai baju berwarna putih. Juga tengah menunggu pengantin lelaki yang berada di luar rumah. Maka, Kak Morni tidak dapat melihat siapakah gerangan orang yang lama sangat nak jumpa saya ni. Kali ini memakai baju yang memang saya kira akan menjadi warna pakaian pengantin saya nanti. ;p

Gamak macam dah dekat sangat dah tu. Haha. Sedapkan hati sendiri. Dulu Encik Anuar pun pernah bermimpi saya sedang bertunang. Bertahun-tahun yang lepas lamanya. Kata Naziha, agaknya Kak Morni ni berdoa untuk jodoh saya ni lagi banyak dari diri sendiri sehingga masuk dalam mimpi dia. Hehe. Entah. Mungkin.


Love..

No comments: