Wednesday, January 4, 2017

Selamat Tahun Baru 2017

Selamat Tahun Baru 2017 kepada semua. Semoga kita semua menjadi hamba Allah / anak / kakak / adik / sahabat / rakan sepejabat atau lain-lain yang lebih baik dari hari ke sehari. Begitu cepat masa berlalu sekarang, semoga amal kita semua diterima oleh Allah s.w.t sebagai bekal di akhirat kelak.

Orang kata, kita kena visualize azam kita dalam bentuk tulisan tangan / tulisan komputer supaya lebih cepat termakbul. Sama ada akan terjadi disebabkan usaha-usaha kecil kita atau Allah akan melaksanakannya mengikut cara Allah. Cara yang kita sendiri tidak terduga. Jadi, saya perlu visualizekan. Jadi atau tidak, cerita lain. 

Antara azam saya tahun ini adalah : -
  1. Solat di awal waktu - Subuh, Zuhur, Asar, Maghrib & Isyak
  2. Solat sunat witir tiga rakaat - Sebelum ni punya malas, satu rakaat je witir.
  3. Solat sebelum subuh 2 rakaat setiap hari
  4. Baca Al-Mulk sebelum tidur
  5. Baca ayat kursi selepas solat
  6. Menyimpan RM500 setiap bulan - Dah 8 tahun kerja, dan kau tak punya saving. Sejenis manusia apakah engkau ini? Hehe
  7. Membaca satu buku setiap 2 minggu
  8. Kurangkan mendengar muzik, banyakkan mendengar podcast ceramah
  9. Puasa sekurang-kurangnya tiga kali sebulan
  10. Bersenam seminggu tiga kali - sehari kat bilik PJ, zumba, hujung minggu sekali
  11. Baca sebuah buku English setiap dua bulan 
  12. Regular involve in volunteerism - Breakfast for Homeless
  13. Blogging setiap dua minggu
  14. Buat aktiviti KAMY
  15. Belajar main gitar lagu AdaMu - Najwa Latif sebelum bulan May 2017
  16. Sebulan sekali cuba resepi baru dekat Klang (kuih/lauk/pencuci mulut)
  17. Bangun awal pagi dan pergi kerja lebih awal. 
  18. Bawa emak jalan-jalan. Mak dah pernah sebut nak pergi Cameron Highlands dan IKEA
Itu je yang setakat ini saya boleh fikir. Selepas ini kalau ada saya akan update lagi. Tak banyak sangat rupanya. Hehe. Saya perlukan sesuatu yang baru. Hidup saya sekarang sudah terlalu selesa. Saya perlukan sesuatu yang baru seperti bekerja di Australia mungkin. Hehe. 

SELAMAT TAHUN BARU!!




Love..

No comments: