Tuesday, February 23, 2016

Sambutan Hari Jadi Ili

Saya membuat ucapan hari lahir kepada sahabat baik saya Ili di Instagram. Tiba-tiba, ada pesanan Instagram daripada Farini isteri Adli. Katanya mahu membuat surprise party untuk Ili dan mengajak saya. Ini merupakan kali pertama saya membuat 'parti kejutan' dalam kehidupan saya. Menarik. Mari kita cuba. Tetapi, oleh kerana kali pertama membuat, haruslah saya mengajak orang yang selalu membuatnya supaya menjadi kenyataan. Jika mengharapkan saya, takut tidak kesampaian idea Farini ini. Setelah mengajak bersama Ebah, kami berjaya membuat parti kejutan untuk Ili.

Pada hari Rabu di mana semua Gamuda staf bercuti kerana masih bercuti, kami membuat kejutan kepada Ili. Mujurlah Ili di rumah memang cun (satu benda yang kau perlu belajar), kalau aku memang baju kelawarlah. Pada masa yang sama, ibu-bapa Ili berada di luar negara. Cuma Ili bersama adik-adiknya sahaja di rumah. Faezah yang pada mulanya tidak pasti akan kehadiran, turut memeriahkan majlis. Tugasan diberi sama rata. Ebah mencari belon, Farini membeli kek, Faezah membeli kfc dan saya membeli hadiah di groupon iaitu pedicure and manicure berharga RM35 seorang. Kami membeli dua supaya Ili boleh pergi bersama ibunya atau rakannya.

Ili sememangnya seorang yang sangat kuat. Walaupun sedang berjuang dengan jantungnya akibat sakit yang jarang kita dengar, Ili yang saya kenal adalah seorang yang akan mendahulukan perasaan orang berbanding dirinya sendiri. Banyak contoh yang saya dapat pelajari daripadanya. Kesabaran dia, ilmu dia yang memang banyak mengenai pengetahuan am, meletakkan kehendak orang melebihi kehendak sendiri dan banyak lagi. Agaknya itulah sebab kenapa Farini beria-ia mahu menyambutnya. Jika dahulu, jika Farini tidak dapat mencari Adli di pejabat, dia akan bertanya kepada Ili. 

Ili, kita doakan awak sentiasa sihat, diberikan kesihatan yang baik, ketenangan diri, kegembiraan menjalani kehidupan, ketabahan dan kuat. InsyaALLAH, ganjaran syurga tertinggi untuk awak disebabkan redha dengan qada' dan qadar Allah. 










Cuti Raya Cina saya yang penuh. Alhamdulillah.

Love..

No comments: