Wednesday, September 4, 2024

Kawan-kawan

Pernah sekali borak dengan deekay pasal aku ni macammana? Sebab bila kawan dengan lelaki, mesti takde kesinambungan. Kira macam post mortemlah. Deekay kata, aku ni biasa je. Ada ke takde sama je. Sebab aku tak kelakar, nak kata pandai gosip pun tak juga, pandai mengayat lagilah. So, bila orang kenal aku, basically, takde benda attractivelah. Sebab tu lelaki2 tu blah. Haha. 

Aku pun tak tahu camne boleh masuk #gengluncheonn tu? Kalau ikut kriteria, tak layak. Haha. #gengsricomel sebab dulu sama2 belajar UiTM. 

Kat sini, aku takdelah nak berkawan beria-ia sebab dah umur2 camni, being alone is okay. Kadang2 je rasa lonely, mungkin 5% out of 100% of my life. But most of the time, okay je sorang-sorang. Layla ni engineer tunnel. Mula-mula kenal, budak ni serius. Beza 10 tahun dengan aku. High achiever dan bijak. Engineerkan? Dialah rajin bawa aku masuk group2 melayu ni sebab aku dok keluar dengan geng cina je. 

First time dia kenalkan dengan Ain dan Mira ni, aku pun dah lupa camne. Siapa suruh tak tulis dalam blog? Haha. Ada few occasions yang kitorang keluar makan sama. Ada sekali Mira stress dan nak ajak kitorang pergi dinner. Dia call sorang2 sebab malas nak taip. Aku pelik, napelah korang takde whatsapp group? Tapi, aku pun malas nak campur. Akukan good follower je. 

Masa breakthrough kat SOP yang kedua, invitation untuk orang luas sikit. Compare to yang first. So, Mira dan Ain datang sekali. Nak makan free katanya. Ada bakar-bakar yang halal. So, diorang datanglah. Aku yang suka bergambar orang-orang ni, minta tolong Yeaw tangkap gambar kami. Cantik dan semua pun nak. Aku pun createlah group whatsapp untuk bagi gambar tu. Maka, terhasillah group whatsapp 'Perempuan Cantik'. 

Aku syukur je diorang nak kawan dengan aku ni. Aku nikan tak kelakar, biasa-biasa je. Masa nilah teringat pak busu kata, 'Dalam banyak keadaan, aku ni diselamatkan'. Alhamdulillah. Syukur pada Allah.

Banyak lagi nak tulis, tapi aku baru buka balik blog ni dan tengah edit post ni. Aku sambung je. Nak kena banyak menulis lagi tahun ni. Banyak benda jadi kat life ni. Nadiah, sila rajin! 

Till next time. Take care guys. 

Off to Wollongong

Girls Trip

Get Together dinner

Perempuan Cantik katanya



Love..

No comments: