Friday, June 28, 2024

Warisan peninggalan

Saya sedang mencari budget asal untuk cost code untuk Rosehill (UGS04). Saya telah bertanya kepada Chin, tetapi dia tiada katanya. Tiada pilihan, saya terus bertanya kepada Project Manager, Evan. The good things about Evan adalah dia very cooperative dan bijak (macam Ai Tee) always have the visions, how to go about it, tak takut buat keputusan, be responsible on the decision, jaga dia punya budak dan ada beberapa lagi trade2 yang bagus as a good leader. Alhamdulillah dapat dia.

Selepas bertanya kepada Evan, dia cuba mencari maklumat tersebut melalui e-mail, dan saya ternampak goodbye e-mail dari cost controller sebelum ini, Lorna. Lorna menulis kata2 tinggalan di hari terakhir dengan mengatakan dia gembira bekerja dengan team Rosehill. Ya, saya boleh mengakuinya kerana saya juga gembira bekerja untuk Rosehill (UGS04) - Evan seorang je pun.

Di dalam hati saya terfikir, adakah saya telah meninggalkan kesan seperti Evan dan Ai Tee apabila orang lain meninggalkan saya atau saat saya meninggalkan mereka? Adakah kerja saya meninggalkan impak kepada orang sekeliling saya? Di Sydney, kadang-kadang saya merasa kecil sahaja. Kerja saya tidak perlu kepakaran yang tinggi. Saya belum berjumpa jalan untuk menjadikan impak besar untuk apa yang saya buat. Lebih kepada mendengar arahan dan meneruskan kerja orang sebelum ini. English pun tak berapa nak bagus kerana bergaul dengan Malaysian je. Pernah sekali, saya tidak berjumpa perkataan di dalam kepala untuk memanaskan lauk apabila Evan bertanya saya di pantry dan membalasnya  “I’m hot.” Kerana ayat panas yang teringat waktu itu adalah hot. Selepas 5 saat dia pergi, baru dapat perkataan heat-up. Haha. Lantak situ. Evan rileks je faham saya. Biasanya perasaan merasa kecil itu, saya biarkan sahaja tanpa mengentertain, menganalisa atau membuat apa-apa.

Allah mendengar suara kecil saya. Jumaat itu, seorang Malaysian yang rajin melayan saya Sashi, datang ke tempat kami berborak dengan isu-isu cuaca dan keluarga di Malaysia. Saya berjumpa dengannya semasa training Tunnel Boring Machine lalu. Sashi selalu ke Melbourne untuk tender project di sana. Sashi memberitahu, dia baru pulang dari Melbourne dan berjumpa dengan bos saya di sana, Steve. Sashi memberitahu perihal saya kepadanya. Dan, Steve menyatakan betapa baiknya saya dan give a good review on me kepada Sashi sehingga dia kagum. Haha.

Dulu masa kat Malaysia, Warda pun pernah bagitau yang Steve suka dekat saya sebab katanya saya polite gitu. Saya gelak je ar. Mana saya melawan sangat Steve tu bila dia minta apa-apa. Saya buat je. Biasanya level ketakutan mengadap dia tak seteruk Ai Tee sangat kena dengan Steve. Dia tak berapa expect kita bagus sangat sebab junior level berbanding senior level. Walaupun bukan sebab kerja saya bagus (which saya harap dapat give that impression to others), a good attitude pun a good reason untuk tinggalkan impression orang lain terhadap saya. You just doing good Nadiah. Keep it up and be better. Adalah sebab kenapa Allah letak kau dekat bumi kangaroo ni. Cari.

Ni je ar set keluar rumah skang. Puffer

Yang ada glove tu ar Evan

Jumpa Kak Anne jaga kucing dekat sini

Aktiviti baru. Best sebab dapat cahaya matahari. Tak best sbb tak pandai

Vivid 2024

Mak. Minta cili, tisu, lauk bekal etc

Raya haji masa tu pergi rumah Hamzah

Nilah Sashi. Dia yang jumpa Steve

Love..

No comments: