Thursday, October 15, 2015

Hujung minggu bersama anak buah

Melihat kepayahan kakak saya menjaga anak seorang diri, kami adik-beradik dan keluarga berusaha untuk membantu yang mana boleh. Jika berdua, ada juga orang mahu disandarkan kepenatan. Apabila seorang diri ini, dia seorang diri menanggungnya dan kami seringkali terlupa bertanya keadaannya. Didoakan kakak saya sentiasa kuat dan tabah menjalani kasih sayang Allah ini. Kami juga perlu sedikit lebih kurang dan berusaha untuk membantu kakak saya. Semoga Allah memberi kekuatan kepada kami.

Saya selalu memerlukan me time apabila hampir semua waktu cuti saya dipenuhi dengan aktiviti bersama ahli keluarga ataupun sahabat-handai (Alhamdulillah untuk penggunaan masa yang bermanfaat). Maka, saya merasakan Kak Mi saya memang sangat memerlukan masa itu. Penat kot jaga anak seorang diri. 

Maka, jika ada kelapangan, kami adik-beradik akan membawa anak-anaknya berjalan. Selain itu, kami pun dah sudah mula fikir macammana nak didik anak-anak buah ni jadi orang yang baik. Nak kena ajar adab, ajar commonsense, ajar nak kena jaga ibu bila besar nanti dan lain-lain lagi. Semua dah mula fikir. Nak menjadikan kami sekeluarga lebih baik lagi. 

Pada hujung minggu yang lepas, saya telah membawa anak buah saya ke majlis sambutan ulangtahun pertama anak sahabat saya Mikhail Irfhan yang pertama. Terima kasih atas jemputan Paie. Seronok mereka bermain di taman permainan dan teruja melihat swimming pool di situ. Siap Akmal menyuruh kami balik dan mengambil baju kemudian datang semula ke situ untuk mandi. Ala, siannya anak buah Alang ni. Lain kali ya sayang. 

Kesayangan Alang

Jom ke Shah Alam ke kita

Masa ini, diorang dilepaskan bermain sendiri

Alang melayan bersembang dulu. :)


Sesekali, pergi tengok tengah main apa

Boleh dah main sendiri

Kalau dengar kata, pasti akan bawa lagi

Akmal yang menangkap gambar ini

Peneman saya di hujung minggu.
Keesokannya, saya ke Selayang untuk menyambut hari jadi Mak Ina bersama Encik Anuar dan Cik Jamaliah di pejabat AMANAH. Hujung minggu bersama anak-anak buah saya. 


Selamat Hari Lahir Mak Ina



Love..

No comments: