Tuesday, October 13, 2015

Hari Raya AidilAdha

Oleh kerana Sabtu lepas, kami telah berkumpul bersama saudara-mara dan saya telah bercuti pada hari Isnin, maka sempena hari raya Aidiladha yang jatuh pada hari Khamis, saya tidak mengambil cuti Jumaat. Oleh itu, kami akan beraya di Klang sahaja.

Rumah ayah dah jadi seperti rumah nenek. Anak-anak dah datang beraya ke sini. Beginikah perasaannya. Begitu cepat masa berlalu. Allah, semoga Kau kuatkan tenaga emak dan ayah saya untuk mereka beramal kepadaMu ya Allah. Sesungguhnya, mereka telah menjaga aku dengan sempurna ketika aku masih kecil.

Emak memang sudah memasak rendang, Kak Chik pun sudah memasak kuah kacang. Semalamnya, ketika saya pulang dari bekerja, semuanya sudah siap. Hehe. Memang kurang membantu saya kali ini. Pagi raya, kami bersiap-siap untuk ke surau bersolat sunat. Gembira-gembira sahaja, sebab rumah dekat dengan surau.

Keluarga kecil kami berhari raya di Klang.
Missing Kak Long's family in the frame. We miss you Along. 

Menantu yang sangat membantu. Mina, sila kekalkan dia. Ngeh ngeh ngeh.

Daus sedang belajar cara memotong daging. Muzakir kata lulus. 

Go bae, go!
My forever adik. Tengah kongsi gelaran adik dengan Asyraf. 
Every love story is beautiful, but ours is my favorite. 
Petangnya, kami menyokong industri perfileman negara dengan menonton Polis Evo. Saya suka cerita yang mempunyai unsur keluarga. Saya bagi 7/10. Tidak mengantuk dan tidak pula sangat sakit hati ketika menonton filem itu. 

Semangat sangat pakai sweater bagai. Macam sejuk sangat.

Alternative kepada Mc. D, Texas Chicken. Tapau untuk orang rumah. 
Hari Jumaat pergi kerja dari Klang. Jalan raya super heaven. Emak dah bising, pukul 7 pagi tak keluar lagi. Biasanya, jam 6.45 pagi dah kena gerak, baru sampai ngam-ngam pukul 8. Hari itu, jam 7.15 pagi baru keluar. Jam 7.45 pagi dah sampai. Kalau hari biasa, dapat bayangkan lepas jam 8.30 pagi, mesti baru nak sampai pintu. Nak kata kereta tidak banyak, tipu betul, tapi tol naik juga. Jem-jem juga. Cuba jalan dah tak jem, mesti gembira sahaja orang nak pergi kerja. Tiadalah stress. Semoga Allah merahmati bumi Malaysia ini. 

Love..

No comments: