Monday, August 17, 2015

Sebab bolehkan

Sekarang dah kena jaga main claim. Baru take over dari Andy. Bila nak minta tandatangan superior, semua benda nak kena tanya. Diorang nak tahu diri ni dah hadam ke belum certificate tu. Haruslah belum. Baru sebulan setengah kot. Kalau dah hadam semua, bestnya. Memang best student Nadiah ni. Tapi, masalahnya belum. Sila terima seadanya.

Ai Tee : Kenapa JMS (Info : Joint Measurement Sheet (JMS)-biasanya sebagai supporting document yang bertanda-tangan engineer dan sub-contractor sebagai bukti sesuatu kerja telah dijalankan) ni takde sign sub-contractor dua-dua? Minta Sharifudin (bukan nama sebenar) datang esok sign.
Aku : Okay (Walhal, lepas tu tanya Andy, dia kata sebelum ni satu column je yang sign. Puas juga kalau nak macam tu, yang lepas-lepas tu kena korek dan sign semua. Dah certificate nombor 20 kot. Takpe, yang itu nanti fikir.)

Aku pun mintalah nombor Sharifudin dari Andy dan telefonlah Sharifudin nak minta dia datang esok

Aku : Hello, Sharifudin (nyesal pula letak nama samaran ni panjang-panjang. Nak taip panjang. Haha.) Saya Nadiah ni dari Southgate. (Dia dah kenal sebab pernah masuk bilik meeting sama sebelum ni.)
Dia : Ha. Ya. Ada apa ya.
Aku : Esok nak minta tolong datang Southgate boleh?
Dia : Ada makan tengahari percuma ke? 
Aku : Haha. Takdelah. Nak minta tolong sign JMS. 
Dia : Oo. Urgent yer. Bolehlah esok nanti saya datang cari Nadiah.
Aku : Ok. Terima kasih. Tapi, makan siap-siap tau dekat site. Takde makan tengahari kat sini.
Dia : Oh, kalau macam tu makan malam? 
Aku : Haha. Oklah (malas nak layan). Esok dah sampai bagitaulah. Terima kasih ya.
Dia : Ok. Sama-sama.

Lelaki ni, sebab bolehkan nak test market ni, selamba je nak ajak pergi makan malamlah. Walaupun bergurau, aku macam tak boleh terima juga. Sebab tak rapat lagi kot yang nak bergurau sampai macam tu. Baru pertama kali cakap, dah sampai ajak makan malam. Kalau aku kata ya? Korang rasa benda ni boleh proceed tak? Atas nama kawan. Mungkin ada orang boleh kawan sahaja dengan lelaki tanpa rasa apa-apa. Tetapi, aku bukan jenis yang macam tu. Baiklah tidak sambung lawak tu. 

Lagi satu, aku ni malas nak layan sebab dah dapat info yang dia dah ada anak dua orang. Kalau available, boleh juga cuba test market. Haha. Peringatan kepada diri sendiri untuk tidak sangat melayan suami-suami orang lebih-lebih supaya kelak nanti tidaklah orang lain melayan suami kita lebih-lebih seperti itu juga. Mencegah lebih baik dari merawat. Sekian, pesanan khidmat masyarakat. :) 

Love..

No comments: