Wednesday, February 18, 2015

Build Home For Orang Asli - Part 2

Hari kedua, tenang sedikit. Hari ini hujan sehingga kami perlu memberhentikan tugasan. Kumpulan saya perlu menyiapkan tepi bucu bumbung. Hari ini lebih kepada mencabar ketinggian. Takut tinggi atau tidak. Berbanding semalam yang lebih kepada tenaga jantan semua.

Mesin ni kat rumah dari aku kecil, aku tak pernah guna. Tahu dek ayah aku guna kat sini, nangis dia. Hehe.


Team Faezah dah kena pasang-pasang sebab semalam dah potong-potong.

Hujan. Jadi kena berhenti buat kerja. Nak tangkap gambar dengan mamat cina tu, tapi segan. So, tangkap gambar curi. Hehe.

Gigih tak gigih, hujan dah tak lebat diorang sambung buat kerja. Basically, kitorang buat rumah ni tak sampai 3 hari sebab hujan. Tapi, Alhamdulillah siap juga.

Team lantai yang tekun.

Hujan dah reda. Sambung tugasan. Saya ambil ukuran untuk buat frame pintu hadapan. Dengan bos besar HR tu. Tak Ming. 

Yang berbaju biru ni, anak bakal tuan rumah. Turut sama membantu menyiapkan rumah yang akan mereka diami. 

Akhir hari kedua. Esok, bumbung dan cat dan siapkan semua yang tak siap.

Bas lambat sampai. Masing-masing dah tak larat nak berdiri, duduk je kat jalan. 

Masa makan malam ada post-mortem untuk pagi tadi dan apa yang harus dibuat esok. 

Balik untuk tidur dan re-charge tenaga untuk esok.

Love..

No comments: