Sunday, November 13, 2022

Surah At-Tahrim ayat 6

Pagi Ahad ni, aku hantar Akmal pergi lawan bola kat Shah Alam. 7.30 pagi dah sampai situ. Kalau balik ni, aku tentu sambung tidur. Jadi, singgahlah Seksyen 7 dekat Tasik tu nak jogging. Dah lama giler tak exercise. Badan dah cepat penat. Ingat nak mulakan langkah 5000 seharilah lepas ni. Tengok jadi ke tak. Haha.

We need a lot of this space

Ada ke ikan bang? 

Lotih. Tapi, sihat. :)

Aku jalan dalam 40 minit je dapat 6 ribu steps. Kalau atas katil, 0 step je. Sambil jalan, aku dengan podcast Quraisy Shihab. Dia cerita pasal nak berjuang dengan harta dan diri. Dia kupas bab diri ni, bukan semestinya nyawa. Diri ni, yang ada attach dengan kita, tapi boleh dipisahkan. Contoh masa. Aku pun, terkujat kejap. Banyak dah dengar hadis kena guna masa muda, masa lapang, masa sihat, masa kaya. Tapi, bila dengan surah ni. Aku macam, okay. Nak lawan malas ni or bersenang-lenang ni memang susah untuk aku. Tuhan tau aku camne. Sebab tu tak kawen2 lagi kot. Diri sendiri pun susah nak handle. Inikan nak handle orang lain. Kah kah kah.  Do your best je sayang. Whatever makes you happy.  

Podcast yang aku dengar 


Hidup Pakatan

Makna surah At-Tahrim


Pastu jumpa Azli tengah berkempen untuk Shah Alam. Dia ganti Khalid Samad. Okaylah. Nak kongsi tu je. Semoga Pakatan Menang kali ni dan Anwar jadi PM. Haha. 

Love..

No comments: