Saturday, August 28, 2021

Sambutan Birthday Acap

21 Ogos merupakan hari jadi Acap. Ami yang dah lama giler tak balik Klang, balik juga akhirnya sebab nak sambut birthday Acap. Dia nak buat bakar-bakar guna pan baru beli dengan air fryer Mina. Aku bila dengar bakar-bakar ni mula ar malas nak masuk campur. Renyah. Melainkan ada Muzakir atau Ijam. Diorang rajin sikit nak melayan. Ingat nak balik hari Jumaat malam, tapi melayan IPC Lucksoon yang tak siap lagi dan bersedih sebab Perdana Menteri ke-9 Ismail Sabri, aku layan nangis kat KL je ar. Sity call petang Jumaat tu, nak borak. Aku kata baru lepas nangis sebab Anwar tak jadi PM. Dia tanya, ko boleh nangis yer sebab tu? Takde benda lain nak fikir? Haha. Yer Sity. Aku senang nangis camtu. Rindu site nangis, Anwar tak jadi PM pun nangis. Sesenang itu nangis, senang juga nak happy. Orang eja nama betul pun happy, dapat kacau Nga pun happy. No worries. Takde anak lagi nak fikir serabut-serabut ni. 

Hari Sabtu tu pula, aku breakfast dengan Alin. Virtually. Borak-borak dalam google meet sambil dia sarapan kat Jasin, aku kat KL. Menarik. Dia dah duduk rumah dia. Cantik kot. Selalu kata rumah aku ada potential untuk cantik juga. Aku malas dan redha je rumah sekarang. Haha. Rumah ni pun dah rasa tenang dan bahagia je. Tengah-tengah borak, Afiq call nak tanya bila nak balik. Ye ye. Aku ni memang kalau hujung minggu kat KL bermalas-malasan je ar. Lepas Zuhur nak balik. Sampai rumah ayah, dah nak azan Asar. 

Air Fryer Kak Mina pun berguna juga

Meriah sungguh

Kak Mi dah siap perap-perap ayam, dah keluarkan barang-barang nak masak dan bakar-bakar. Ala-ala steamboat ar. Menarik juga. Kak Mina tak balik sebab tak cukup dua dos lagi. Muzakir tak bagi. Takpelah, Dengarlah cakap suami tu. Ada keberkatan kat situ. Nanti nak amik second dose, singgah Klang, mak nak masak. Nak makan apa? Ko cakap je. Masa tu mak tanya Mina masa borak-borak. Mak sekarang dah banyak cakap benda yang dia nak cakap. Dulu tak banyak dia cakap pasal perasaan dia. Membebel yer. Haha. 
Ami bawa balik dapur tu

Selamat Hari Lahir Acap. Alang sayang Acap to the moon and back. 





Love..

No comments: