Friday, July 24, 2020

MCO claim

Selepas ketiadaan Nic, saya mengambil tugas membuat claim MCO. Claim yang memeningkan Sity dan semua Am semasa MCO. Mereka perlu update keadaan semasa di site. Dahlah waktu itu, tidak boleh keluar.

Saya hanya mengambilnya selepas kami mula semula bekerja. Oleh kerana ketiadaan Ai Tee, saya sering meminta nasihat Sity, Kerul dan Keng Meng. Banyak supporting documents dari mereka yang saya ambil dan terus guna. Diubah mengikut kesesuaian site saya sahaja. Ada sekali, saya minta Daily Reports dari Sity dan terus apply ke Chan Sow Lin. Saya minta Delay and Disruptions reports dari Kerul dan List of Asset dari Keng Meng dan terus minta tolong Nga prepare. Syukur untuk keupayaan Nga memberi tugasan yang saya minta di dalam kesibukannya di site.

Nina yang berada di Blok A, seringkali menelefon saya dan bertanya jika ada apa-apa yang dia boleh bantu untuk claim ni? Mengejutkan, saya manage untuk buat ya sendiri. Sedikit stress, tetapi masih manageable. Saya masih tenang ke Kedah. Masih tenang saat semua orang sedang memprint Site Diary, saya sedang menunggu Nga membuatnya. Nga sangat sibuk sehingga saya membuatnya sendiri. Operation saya sangat membantu. Syukur.

Antara sebab ketenangan ini adalah kerana tiada orang mempush saya. Saya tunjuk semua kerja saya kepada Alice. Tetapi, dia tidak, kejap-kejap tanya saya dah siap ke belum? Sebab itu saya tenang. Berbanding orang lain yang ada superior, pastinya akan bertanya status claim tu. Jika ada Ai Tee juga, pasti saya akan stress juga. Beberapa kali saya melanggar masa submission. Alice okay saja menyuruh saya makan tengahari dulu. Walaupun submission sepatutnya pukul 12 tengahari. Saya menghantar jam 3 petang. Tidak ada masalah lambat saya kira, janji awak dah buat sehabis baik. Semoga saya jadi bos dan tak memaksa orang lain begitu sekali.

Dalam perkiraan saya, cara Ai Tee salah. Kenapa saya masih boleh tenang membuat MCO? Jawapan saya kerana tiada Ai Tee. Haha. As an individual, Ai Tee is a very good person. But, as a boss, she need to learn more. Hopefully, dengan kehadiran cahaya mata, akan mengurangkan sedikit strict dan trust dengan staf lebih lagi. I can works by myself. I can solve the problem. I have been working for more than 10 years. I can do works. Trust me more. Buktinya, I manage to do MCO claim by myself. Minta sikit tolong dari Nina dengan Lee Yen, dan banyak dari Nga dan Mr. Ti. But, overall, I have submitted MCO. Nadiah, I'm so proud of you! Syukur hanya pada Allah.

Submit kat PDP

Nga did this in one day! 

Compilation all stations and shaft

Thanks Ty. For everything 

Alhamdulillah. 

Love..

No comments: