Saturday, December 21, 2019

Tidak habis lagi

Hari ini mengingatkanku
Kepada kamu
Sudah beberapa bulan berlalu
Ingatan itu kembali bertamu

Rasa ini memerlukan masa
Untuk aku buang semua
Terfikir kadang kala
Mungkin kau di depan mata

Pergilah dari ingatan
Hilanglah dari pandangan
Ia tidak semudah sangkaan
Kerja ini makan tahun mendatang

Aku tidak bisa berbuat biasa
Jika ketemu senyap adanya
Kita tidak punya urusan bersama
Yang memerlukan aku berkata

Bukan luka atau kecewa
Aku memang tidak berbicara
Dengan lelaki sesuka-suka
Tanpa sebab atau kerja

Aku pasti kau tidak apa
Siapalah aku di mata
Tetapi lantaklah apa kau rasa
Tiada kaitan denganku jua

Yang pasti
Mengingat kau akan menjadi
Aku menulis puisi
Adakah ini diri

Malas aku mengkaji
Aku rasa lawak sekali
Jika dicerita panjang nanti
Lebih baik begini

Akan ada sesi lagi
Atau habis di sini
Wujud ke beberapa siri
Aku juga tak pasti


Move on

Love..

No comments: