Tuesday, October 22, 2019

Sebab untuk berhenti

Kau kembali menghantui
Dengan penjelasan diri
Alasan tidak mahu semua ini
Bukan sebab aku yang pasti

Aku terima alasanmu ini
Tapi aku takut disakiti
Atau mengambil risiko lagi
Berperanglah diri setiap hari

Menduga-duga setiap ketika
Berdoa Allah menunjukkan cara
Entah kenapa masih dia
Berkeliaran di ruang minda

Allah kembali menunjuk Kuasa
Ditunjukkan sebab bukan kau orangnya
Tidak perlu aku menduga-duga
Hubungan ini bukan terbaik untuk kita

Kau tidaklah sehebat yang disangka
Kau punya khilaf jua
Yang pasti sukar untuk aku terima
Aku tidak pasti bagaimana

Ambillah ia sebagai penutup cerita
Kisah aku, kau dan kita
Tiada pengakhiran bersama
Semoga ini terbaik untuk semua

Belajarlah diri
Menganggap ini antara rezeki
Yang Allah beri untuk menguji
Di mana letaknya kebergantungan hati

Kisah kita sampai di sini
Semoga aku berlapang diri
Lupakan semua yang terjadi
Mencari dan mencari lagi

Next

Southgate
221019

Love..

No comments: