Sunday, September 2, 2018

Ju'are-RA Yang Tercinta

Zuraidah, atau lebih mesra kami panggil Ju'are, merupakan orang pertama yang tidak disambung kontraknya di dalam projek kami. Terkenanya pada orang terdekat, memang mengesankan. Hampir semua sahabat saya mengeluh dengan pertukaran kerajaan yang menyebabkan sahabat kami hilang punca pendapatan. Saya pernah bertanya, adakah menyesal memilih pembangkang? Tidak kata sahabat saya. Lebih kepada terkilan dengan pertukaran ini. Saya cuma mampu menenangkan mereka, dengan mendoakan rezeki mereka dimurahkan oleh Allah. Jika tidak di sini, semoga Allah beri lebih banyak di tempat lain. 

Tidaklah saya dapat membuat apa-apa dengan pemberhentian pembaayaran MRTC kepada kami dan menyebabkan kami terpaksa memotong bayaran kepada sub-contractor kami. Saya yakin kerajaan sedang merancang yang terbaik untuk negara kita. Harapan supaya masih tidak menyekat perjalanan pembinaan MRT Line 2 kerana hampir semua kerja yang  utama telah diberikan kepada sub-contractor. Juga pada masa ini, mereka sedang membuat kerja seperti tiada apa-apa yang terjadi. Langkah menghentikan semua projek-projek ini pada satu masa, bukanlah langkah yang bijak. Banyak kerja pembaikan perlu dibuat jika diberhentikan projek ini. Juga nasib sahabat saya di PDP. Yang juga berdepan dengan ketiadaan PDP kelak akan menyebabkan ramai orang kehilangan tempat kerja. Didoakan semuanya dalam keadaan baik. Semoga negara kita juga hendaknya. Proses pengalihan kuasa dan urus tadbir negara bukanlah semudah yang disangka. Tetapi, kita telah memilih untuk berubah. Semoga lebih banyak kepada kebaikan.

Saya belajar banyak dari sahabat saya ini. Keberaniannya, memang tidak disangkal. Beranilah main-mainkan dia, memang dia bash selamba. How I wish ada 30% keberanian dia. Pengemas. Tempat mejanya sangat teratur. Dengan tanda-tanda incoming, outgoingnya. Saya pun berharap dapat sedikit pengemasnya. Dan bersama mereka, saya menjadi saya yang lebih berani, terbuka dan gembira. My life begin at 33. 

Hari ini 14hb Aug 2018, merupakan hari terakhir bersama dia. Saya sentiasa mendoakan kejayaan dan kemudahan urusan untuk sahabat-sahabat di keliling saya. Yang membentuk siapa saya pada hari ini. Semoga kita semua menjadi lebih baik dan bersama-sama. Hingga ke syurga. Tak sabar aku nak bagitau kau kalau aku kahwin nanti Ju'are. Kau dan Sity antara orang yang tanpa gagal memikirkan jodoh untuk aku. Selain daripada nenek, makcik, pakcik, sepupu, #gengsricomel, #gengluncheon dan teman seperjuangan. Gitew. Haha.

Everything happens for a reason. Just believe in Allah's plan. Love you so much Ju'are. You are, our Ju'are-ra!

Sesi makan aiskrim bersama Ju'are

#gengluncheon without Sity


Sesi terakhir

Gonna miss you

So much

Take care

Love..

No comments: