Saturday, February 18, 2017

Rumah Nenek Saabah

Di tengah bulan December 2016, Acik Oya menghantar gambar serambi rumah nenek dengan mesej, " Lepas ni nak roboh dah."

Terperanjat kami. Tetapi membebel kami hanya di mesej group sahaja. Acik mahu merobohkan serambi nenek dan membuat rumah bawah. Kos semua hampir RM30 ribu. Setelah dinego-nego bersama penukang,

Saya sempat pulang semasa pembinaan sedang dijalankan. Kata Acik, jika rumah lama, tiada siapa mahu ke serambi. Moga nanti setelah diturunkan, ada orang boleh melepak di situ nanti. Memang benar telahan Acik. Ayah semasa cuti raya Cina telah melepak-lepak di ruang baru rumah nenek itu. Acik, memanglah membuat sesuatu untuk kegunaan orang lain. Nenek kata tidak mahu masuk campur kerana seperti biasa, ayat nenek, "Nenek sudah tidak lama." Hehe. Dalam pada tidak lama, setiap kali kami pulang ke kampung ada sahaja perubahan terhadap rumah nenek. Dapur bertukarlah, tandas pecah kepada dualah, tv jadi flat tvlah dan terbaru serambi telah diturunkan.

Asyraf pun pelik apabila masuk ke rumah baru nenek. Masuk sahaja ke dalam rumah nenek, teris dia bertanya, "Kenapa jadi macam ni?" Hehe.

Jadi, rumah baru terus. Mari kita blogkan supaya jika ada perubahan lagi tahun-tahun berikut, masih ada simpanan gambar rumah nenek ini. :)

Selepas siap. :)








Semasa pembinaan : 









Sebelum pembinaan : 





Love..

No comments: