Friday, January 22, 2016

Siri Bersama Ai Tee 3

Kalau kamu adalah seorang lelaki, graduan QS dan sedang mencari tempat untuk menambah ilmu dan rajin bekerja, kamu adalah digalakkan untuk memohon di tempat kami. Mari, saya perkenankan (recommend?) kamu kepada bos saya yang memang suka kepada orang yang rajin bekerja dan bijak.. Yang penting rajin dan mahu belajar. 

.......................................................

Ai Tee : Nadiah, you tanya Nic (QS subcon saya yang saya pening kepala kalau nak buat claim dia), dia ada kawan tak nak kerja QS. I prefer lelaki.
Saya : Ok. 

Selepas berbasi-basi dengan Nic, dan menyatakan hasrat Ai Tee dalam bahasa kiasan, saya menyampaikan apa yang diperolehi kepada Ai Tee. 

Saya : Nic said, all his friends are at Singapore. But he will check if there any of his junior want to work or not. 
Ai Tee : Ask Nic, he wants to join us or not?
Saya : Seriously. Can ar? Who will do the final account later?
Ai Tee : I asked Lim, he said can, but not offer directly from us (top management). If from QS to QS can. He still got 2 months before resigned, you final cepat-cepatlah.
Saya : Ok, I ask him later.
Ai Tee : I look at his costing and his paperworks, he is good. You try to talk to him
Saya : Ok.

............................................................

Kalau anda memang seorang yang hebat dalam pekerjaan yang anda lakukan, anda tidak perlu melobi diri anda untuk mendapatkan pekerjaan. Dia akan datang bergolek mencari anda. InsyaAllah.

Hadis Rasulullah s.a.w. :-
"Allah sangat menyukai mana-mana hambaNya yang bila melakukan sesuatu kerja dilakukan dengan sungguh-sungguh."

Love..

No comments: