Monday, March 10, 2014

Jumpa lagi Mr. Hong

Setelah diwar-warkan department kami akan dipindahkan ke projek lain, list of demob sudah keluar. Orang yang pertama merupakan bos besar. Mr. Hong. Orang pertama yang akan mengemudi projek MRT Line 2. Seperti biasa, kami akan mengadakan makan-makan sebagai tanda kasih-sayang sesama insan. Terima kasih kepada Kak Morni yang mengarrange makan-makan ini. Satu benda yang akan sangat saya rindukan setelah berpindah nanti adalah makan-makan seperti ini. 

Kami bahagikan kepada beberapa kumpulan kecil dan semuanya mengambil bahagian untuk membawa sedikit makanan. Potluck untuk bersarapan pagi. Ada roti canai, nasi lemak, meehon goreng, ubi dan jagung rebus dan kek kasih sayang Ili untuk Mr. Hong. Tara!

Kek kasih sayang Ili. Oh Menarik Giler!

Periuk nasi siap keluar. Jagung dan keledek rebus dalam tu.

Inilah orang yang sayang Mr. Hong lebih tu.

Mr. Hong terharu sangat. Nampak cam bergenang je air mata dia. Dia kata, ini pertama kali orang raikan dia macam ni.


Mr. Hong, we are going to miss you. :D

Team Infra dan PMC.

Ini sahaja cara kami bersatu. Makan-makan. Kalau tidak masing-masing sibuk bekerja di meja sendiri.

Mr. Hong dan Mr. Koo Kok Seng. Ketua bos.

Saya masih makan di dalam bilik meeting masa ini.

 Masa ini pun saya tak keluar lagi dari bilik meeting. Haha. Benar-benar menikmati makanan.

Dijangkakan saya dan Faezah akan ditransfer pada 1hb Mei ini. Kerja masing-masing masih berlambak. Semua seperti tidak siap lagi. Mujurlah Mr. Looi sudah mengambil tampuk kepimpinan. Semoga kami dapat menyelesaikan hampir kesemua final quantity sebelum berpindah. Jika tidak semua, yang besar-besar sudah kami selesaikan Kasian orang yang kena sambung kerja kami kelak. Berita perpindahan itu merupakan kegembiraan kepada saya. Saya sudah berada di PMC selama hampir 8 tahun. Bermula 20hb Mei 2008. Terlalu lama. Kisah saya kemudian.

Takziah kepada semua ahli keluarga dan sahabat handai untuk penerbangan MH370. Walaupun sudah masuk hari ketiga pencarian, masih tidak menunjukkan apa-apa. Saya mendoakan semuanya dipermudahkan dan diberikan ketabahan menempuhi dugaan ini. Waktu-waktu ini merupakan wakti gelap untuk Malaysia bagi saya. Krisis air, jerebu, keputusan mahkamah mengenai kes Anwar dan misteri kehilangan pesawat MH370. Mengingatkan betapa kecilnya saya. Ya Allah, hanya kepadaMu kami berserah dan hanya kepadaMu kami mohon pertolongan. Lindungilah kami dan limpahkanlah rahmat dan kasih-sayangMu kepada kami. Amin. 


Love..

No comments: