Thursday, September 12, 2013

Hari Raya Kedua

Sebelum keluar beraya pada hari kedua, kami sempat bergambar di halaman rumah nenek. Kali ini yang menariknya Pak Amjah kami turut beraya bersama kami. Setelah hampir dua tahun di Madinah bersama Global Ikhwan di sana, kini dia kembali beraya bersama-sama kami. Alhamdulillah. 

Walaupun tidak ramai adik beradik emak saya beraya di Jasin namun keluarga yang ada sudah semakin membesar rupanya.Walaupun hanya sebahagian, sudah seramai di bawah.  

Keluarga Pak Long, Mak Ngah, Mak, Pak Amjah dan Mak Ina sahaja beraya awal di kampung tahun ini.

Tanpa keluarga Mak Chah, Pak Chim, Achik dan Pak Busu.

Ahli baru tahun ini adalah Shikin, isteri Arif. Keluarga Pak Long juga sudah membesar ya sekarang. Nak lawan ayah lettew. Hehe..

Mak Ina, tahun depan di mana ya? ;p

Izzul dan Aiman tiada beraya di Malaysia tahun ini. Amir juga bakal menyusul. Semoga kalian berjaya. :)


Keluarga asas saya. Kakak saya di rumah Nenek Sa'abah. Yang bujang-bujang sahaja beraya bersama mak dan ayah. Tahun depan tidak pasti. Haha. 

Beraya di rumah Tok Ngah di Melaka. Pada mulanya keluarga saya beraya bersama keluarga sebelah ayah baru pulang dari beraya di rumah Pok Teh di Melaka, langsung singgah ke rumah Tok Ngah. Terjumpa keluarga sebelah emak di sini. Dasar saudara seMelaka. Hehe.

Baju yang sempat dibeli di Jalan TAR sebelum balik beraya di kampung. Lepas ini memang jadi baju kerja sahajalah. Jarang beli baju. Jadi, baju raya adalah baju kerja kemudiannya. 

Masih penuh jadual beraya pada hari kedua. Ayah saya mengikut sahaja kali ini. Dah ada driver. Biasanya tidak serajin ini ayah saya melayan kami beraya. Oh, dan ayah sudah pandai menggunakan GPS. Terima kasih smartphone Daus. Mahu ke rumah Pok Teh, entah jalan ladang getah mana yang kami masuk. Kami fikirkan ayah tahu jalan lain hendak ke sana. Rupa-rupanya guna GPS. Memang lama-lama hilanglah skill ayah nak lukis peta ni. Biasa minta jalan nak pergi mana-mana mesti tanya ayah sahaja. Ayah akan tolong lukiskan. Rasanya sekarang ayah dah boleh kata, "Guna GPS je. Senang." Saya dapat bayangkan ayah akan berkata begitu. Haha. 

Love.

No comments: