Wednesday, August 14, 2013

Selamat Hari Raya 2013

Saya sangat mahu menulis mengenai hari raya pada tahun ini. Setelah hampir kehilangan semangat raya pada tahun-tahun kebelakangan ini. Alhamdulillah raya kali ini kembali ceria dan terasa perbezaan menyambutnya. Mungkin ramadan telah dilalui dengan sedikit lebih pengertian berbanding tahun sebelumnya. Menyebabkan kegembiraan raya dapat dinikmati lebih sedikit. Atau juga mungkin disebabkan kedatangan saudara baru di dalam keluarga saya. Masa raya adalah sesi untuk memperkenalkannya kepada semua orang menyebabkan makcik dan nenek saya berjalan beraya bersama-sama kami. Adakah itu sebabnya? Saya juga tidak pasti. Yang pasti, kali ini lebih terasa raya berbanding tahun sebelum ini.
    
Saya kembali semula bekerja pada hari ini iaitu Selasa. Hampir seminggu bercuti raya. Seperti juga tahun-tahn sebelum ini, kami beraya di Melaka dan singgah ke Pahang sebelum pulang ke Klang. Kali ini kami berkonvoi bersama keluarga sebelah ayah saya ke Pahang. Perjalanan bersama-sama keluarga tercinta membuahkan banyak perasaan di dalam diri saya. Bersyukur, terharu, sedih dan gembira yang pastinya. Saya hampir tidak tahu hendak dimulakan seperti apa dan bagaimana? Saya mahu menyimpan semua kenangan itu di dalam blog ini.

Doakan saya diberikan kekuatan untuk menulis semua kenangan dan kasih sayang Allah kepada saya. Untuk kali ini, saya hanya mahu mengucapkan Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin kepada semua rakan-rakan dan saudara-mara saya yang tercinta (Ini sahaja pun pembaca blog ini. Hehe.). Berakhir ramadhan, dan bermulalah perjuangan kita menempuh 11 bulan yang mendatang. Semoga madrasah ramadhan menjadikan kita umat Muhammad dan hamba Allah yang lebih bertaqwa. InsyaAllah.   

Keluarga sebelah emak.

Keluarga sebelah ayah.

Love..

No comments: