Monday, April 11, 2022

Starhill - Shook!

Dah lama tidak berblog. Kehidupan Alhamdulillah berjalan dengan lancar. Just update benda, Lee Yen dan Keng Meng akan pergi ke Singapura. Bulan May nanti. Dahlah Lee Yen baru daftar sambung master bulan Feb masa lepas. Sebab kata dia, life dia takde apa-apa sekarang ni. Berlalu je. So, dia nak buat something. Sambung je Master, dia dapat offer pergi Singapura. Terus life dia jadi sibuk. Dah buat tender Singapura lagi, finalizekan Chan Sow Lin juga dan kena buat thesis Masters. Dia mengakui, lebih tersusun masa sekarang sebab nak buat banyak benda. Hehe. Aku ni sekarang, rileks-rileks je buat benda yang biasa. Lepas ni kena fikir kerja Lee Yen pula. Dia dah nak pergi. Aku akan stress ke? Semoga tidak. Lee Yen ni very helpful dan budak bijak. Memang Ai Tee suka dia. Okaylah, dapat good offer dekat sana. Pergilah. 

So, masa tu ajak Ai Tee pergi makan dengan diorang. Sebab lepaas ni dah puasa. Takut tak sempat. Sekali Ai Tee tak sihat. Aku meneruskan acara je. Dah sudah makan, Mr. Lim macam dah settle. Kitorang yang side belah sini tak settle lagi. Aku pun terkata dulu dekat dia, 'You boleh balik dulu kalau u nalk'. Lepas kata macam tu, baru terfikir. Aku tengah cakap dengan Senior Manager kot. Haha. Kelakar giler situasi tu. Mujurlah Mr. Lim jenis sempoi je. So, awkward tu tak rasa sangat. Kalau tak, bak kata Firas, esok dapat email, "Its a good 10 years and good bye". Bongek. Masih lagi di Gamuda, Alhamdulillah. 









Makan kat sini, lunch set dia RM49++ je. Okaylah kalau kau nak bertukar angin.. Makanan dia pun not bad, sedap juga. Makan ala-ala melayu. Kitorang tahu benda ni sebab masa tu, Alice belanja kat sini masa farewell dia nak pergi Australia. Sebab murah sangat, Ai Tee kata rugi. Sepatutnya boleh pau Senior Manager mahal-mahal sikit. 








Dah nak habis projek ni, masing-masing dah kena transfer atau dah dapat kerja baru. Aku doakan semua urusan dipermudahkan. Aku nak pergi Australia. Walaupun tak tahu dapat ke tak. Bila Mr. Lim tanya bila nak pergi, aku kata tak tahu. Mana aku ada kuasa nak pindah sendiri. Sabar je bos aku ni. Dia kata, nanti ada projek SMART kat Klang, aku boleh ar pergi. Dekat dengan rumah. Aku pun tak tau ada projek tu. Biasa baca berita pasal entertainment je. Tak baca bab-bab construction ni. Haha. Sangatlah tak QS. 

Ramadan Kareem semua. Struggle betul sekarang ni nak jadi lebih baik dan lebih bermanfaat untuk orang lain. Takpe-takpe, kita lawan dengan diri sendiri je. InsyaAllah. Semoga dipermudahkan semua urusan dan keluar dari Ramadan menjadi lebih bertaqwa. 

Love..

No comments: