Wednesday, July 28, 2021

Titik

Rasa itu bertapak kembali 
Pada susuk yang lama menyepi
Teringat atau rindu aku kurang pasti
Teringat juga tanda rindu kata Ili
Waktu itu aku nafi

Penangan projek bersama
Terjumpa kau di perbincangan maya
Anak buahmu sudah cukup berwibawa
Ku kira kau tidak perlu turut serta
Tetapi, kau muncul jua

Terlihat namamu sudah terkesima
Bila kau berbicara
Rasa itu menjelma semula
Pada suara yang mahu ku lupa
Juga susuk tuan empunya

Ku kira itu suatu yang gembira
Kerana ku gemar meraikan rasa
Tapi ku kaji dengan jiwa
Perasaan ini lebih sakit rasanya
Dan aku tidak suka

Ku hapus semua perbualan kita
Sudah beberapa kali ku kira
Tetaplah wahai raga
Kali ini untuk selamanya
Jangan kau ulang semula cerita

Pergilah perasaan itu
Ke mana-mana kau perlu
Jangan singgah di kepala aku
Cukup-cukuplah yang telah lalu
Terlalu lama kau di situ

Hubungan ini sudahku letakkan titik
Lebih banyak buruk dari baik 
Walau kenangan banyak berputik
Kau bukan untuk ku milik
Dan aku nekad tidak berpatah balik

I'm moving forward
But not yet moving on
And for that, 
Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un
Hanya padaMu kami berserah diri dan hanya padaMu kami mohon pertolongan. Tiada daya dan upaya kami melainkan dengan pertolonganMu Ya Rabb. 

280721
Taman Sri Sentosa

Love..

No comments: