Tuesday, March 12, 2019

Hari Wanita 2019

Sity kata, dia dgn mak dia hari-hari video call. Dia kata dekat aku, 'Cuba hang buat kat mak hang' Semalam aku pun gigih video call mak on the way balik ofis. Al-maklum, kereta kesayangan boleh bluetooth takyah pegang. (I love my baby bagak sangat!) Dua kali call. Tak angkat. Call biasa, terus angkat. Haha. Tanya kenapa mak tak angkat video call? Dia kata 'Nak tengok apa?' Haha. Memang kau tak boleh samakan keluarga lain dengan keluarga kaulah. Setiap keluarga berbeza. Terima seadanya dan campakkan kasih sayang yang banyak untuk mereka semua.

I love you mak. Walaupun tak banyak masa dengan mak, dan kadang-kadang perangai tu tak macam anak solehah sangat, orang selalu doa mak ayah tercapai impian, sihat dan masuk syurga sekali dengan kami.

Hujung minggu lepas bawa mak dengan ayah melawat kawan usrah sakit. Dah lama mak ajak ayah, ayah bertangguh je. Last-last, pergi juga. Pakcik Fadhil ni suspected tumor dekat otak. Cara wife dia cerita dari sakit ke selepas operation tu, aku pun bergenang airmata. Sebab kritikal sangat nak bedah otak ni. Sebelum operation, doktor siap suruh diorang sembelih kambing dan sedekah pada fakir miskin. Masa operation, doktor tak galakkan tunggu, sebab major operation, biasa lama. So, doktor advice balik dulu. Start pukul 8 pagi. Jangka keluar pukul 6 petang. Tapi, dalam pukul 12, dapat panggilan dari bilik bedah. Waktu tu Cik Wan (isteri dia) cerita dah redha je apa yang jadi. Sampai pintu dewan bedah, doktor keluar dengan pakai pakaian bedah lagi, nak beritahu yang Alhamdulillah bukan tumor. Nanah sahaja. Dah keluarkan, sekarang cuma nak tutup tempurung kepala balik dan jahit. Allah. Aku dengar, aku yang sebak. Yang lalui tu macammanalah. Terfikir Deekay masa dia nak operation. Tuhan saja yang tahu perasaan. Moga diberi kesembuhan Deekay, Ijat, Pakcik Fadhil dan semua yang sedang berjuang dengan kesakitan. Moga Allah beri syurga atas kesabaran menghadapi kasih sayang di dunia.


 Sayang sangat!!



Kuasa sedekah ni, memang hebat. Dalam pada minggu tu juga, ada kawan ofis dapat interview dari Taiwan. Interview hari Sabtu. Aku pun cadangkan supaya dia donate dekat mana-manalah sebelum interview tu dan pray kuat-kuat. Last-last, dia belanja aku air. Oklah. Derma juga. Wish you all the best aku kata. Sabtu petang, dia text aku kata interview lancar. Company tengah tengok on application visa. Allah. Tahniah. I'm so happy for you. Aku ni, bilalah nak pergi interview. Takyah keluar Gamuda lagi Nadiah, pergi interview je. Tahun ni yer. Kalau dapat offer bagus, keluarlah. Haha. 

Dia nak beli Green Tea. Aku, tolak. Haha. 

Selamat Hari Wanita untuk semua wanita-wanita hebat di keliling saya. Terima kasih kerana menjadi contoh teladan yang baik untuk diikuti. Marilah bersama-sama menjadi wanita penyejuk mata, penenang jiwa kepada sesiapa sahaja :) 

Gigih pakai uniform dan tudung pink. 
Nenek sayang
Masa melawat Kak Fisha kat Miri
Dating - Milly dan Mamet



Love..

No comments: