Friday, January 11, 2019

Pengakhiran 2018

Asyik pergi tolong Amanah Temerloh sahaja, kali ni kita ikut program Amanah Kota Raja pula. Ayah nak main bowling masa tu. Jadi, dia ajak anak-anak dia yang nak ikut. Kak Long dengan Kak Mi nak pergi join Mak Usu main kolam dekat Kajang. Aku pula, takde apa-apa minggu tu. Jadi, okay jelah cakap dengan Along. Oh, tak bayar lagi duit Along. Haha. Nanti yer Along, orang bayar. Along pula dapat ajak adik. Maka, kami pun pergi ke Jaya Jusco Shah Alam. Saya, untuk pertama kalinya pergi ke sana. Hehe. Jaya Jusco Bukit Raja tu, dah rasa heaven dah. Kecil dan semua kedai ada kat situ. Takde apa-apa program lagi dekat Jaya Jusco Shah Alam, maka tak pernah ke sana. 

Sebab tak tahu tempat bowling dekat rooftop, kami berebut-rebut parking bawah. Masa cari tempat main bowling dekat rooftop, pergh. Kosong. Hehe. Oleh sebab kami berempat, kami satu kumpulan. Senang. Ayah pandai main. Ayah memang aktif dulu masa muda remaja. Pak Lang pernah kata, ayah hebat main bola sampai wakili kelab apa entah. Ayah pun pernah cerita, dia main-main sampai selalu gol sampai boleh jadi riak sebab selalu gol. Sekarang dah tak main dah. Kerja membesarkan kamilah tu. Huhu.

Sebelum

Selepas


Sayang sangat






Mak pula, tak sempat nak bermain-main dah kahwin dengan ayah. Jadi, banyak benda baru nak buat. Sebelum ni pun sibuk membesarkan kami. Main bowling ni pun baru pertama kali. Dan yang mengejutkan, emak juga boleh tahan permainannya. Emak pernah strike. Saya pun tak. Saya? Bowling is not my thing. But, being a good daughter is my thing. Gitu.. Hehe. Main dua game. Dah game kedua, mak dah penat. Oklah tu. Lepas game, terus balik. Tau dah tak menang. ;p

Secara keseluruhan, permainan menggembirakan. Dapat makcik sebelah yang main pun dengan anak-anak dia. Aku pula baru balik ambil injection untuk vaksin sebab nak pergi UK bulan Februari ni. Inject pula dekat tangan kanan. Lepas main, lebam tangan. Haha.

Balik main bowling, teringin nak makan satay pula, Adik rajin pergi beli. Dekat rumah tiada orang. Semua dah pergi jumpa nenek dekat Kajang. Mak Usu hantar anak dia program dekat UPM dan sewa bilik dekat De Centrum. Yang pasti ada kolam renang. Haha. Itu sahaja kegembiraan budak-budak ini. Sampai sana tengahari. Mak masak lauk asam. Abu bawa sayur. Nenek, Acik dan Nisa dah memang ada dekat situ. Kerja makan jelah kami kat situ. 



Memang bersenang-lenang je

Budak-budak


Turun beli barang

Kegembiraan


Nak balik dah


Lepas maghrib, kami balik. Hulur sikit untuk Mak Usu bayar duit rumah sewa tu. Tapi, Mak Usu taknak. Dia kata, Busu nak belanja. Terima kasih Busu dan Mak Usu. Semoga Allah kurniakan banyak lagi rezeki. Bagus Mak Usu ni. Mak kata, kadang-kadang dia datang tidur rumah kami pun hulur duit dekat emak.

Esok paginya, aku cuti. 31hb December 2018. Hantar Cikgu Nafisah ke lapangan terbang. Rasa macam penuh sahaja aktiviti Fisha kali ni. Dari kahwin Safwan sampai ke ala-ala family day semalam dan sibuk uruskan rumah sewa dia sekarang. Alhamdulillah, Fisha dah ada harta yang mahal. Tapi, kegembiraan untuk semua anak buah kami. Rumah yang ada kolam renang. Acap, sikit-sikit nak pergi rumah Uda. Jadi, sesiapa yang mahu menyewa homestay di Sepang, silalah ke rumah adik saya di sini. Moga murah rezeki sayang. Terima kasih untuk kemasan di dalam bilik (kalau harap Kak Cik, sama je macam akak. haha), kemasan dalam stor, TV dan semua masakan dan menjaga anak buah dengan ggih sekali sayang. Jumpa lagi nanti InsyaAllah. Sehingga itu, jaga diri di tempat orang. Moga Allah mudahkan semua urusan awak :)

Lepas hantar Cikgu Nafisah, saya ada janji temu bersama Mak Ina dan Kak Fareen di Melawati Mall. Menyembang sampai Asar dekat situ dan Maghrib dekat rumah Mekna.




Bagaimana saya menghabiskan cuti hujung tahun 2018 dengan jadual yang penuh. Semoga semua amalan saya diterima sebagai amal yang akan membawa saya masuk ke dalam syurga. Jika saya seorang diri, pastinya saya akan cuma tidur. Hehe. Oleh sebab ramai geng, semua ajak keluar, maka penuhlah aktiviti saya. Alhamdulillah untuk tahun 2018. Walaupun rasa tiada apa-apa yang hebat 2018 ni dan sangat cepat saja tahun ini. Moga tahun depan, saya menjadi lebih rajin tulis blog dan lebih bertaqwa.

Selamat Tahun Baru 2019 followers. (Bajet sangat)  

Love..

No comments: