Sunday, July 15, 2018

Day Trip to Genting Highlands

Tajuk omputih gitu. Hehe. Kalau di Bahasa Melayukan, Percutian (ke pengembaraan?) Sehari ke Genting Highlands. 

Masa di kampung, terdengar perbualan Mak Usu dan Nafisah untuk ke Genting Highlands menaiki kereta baru. Aku pun menyibuk-nyibuk nak ikut. Nak merasa bawa HRV. Mesti best. Pak Busu pun okaykan je, aku kata nak bawa kereta dia. Hehe. Tapi, kita merancang, Allah juga merancang. Tiba-tiba keluar idea balik dari Pahang terus pergi sana. Boleh bawa anak-anak buah pergi naik cable car. Janji balik dengan Mak Usu, tara.. Sampailah kami menaiki kereta sendiri ke Genting Highlands. Hebat Personaku. Sampai ke puncak dengan jayanya. I love you. 

Sayang banyak sangat


Kerja pau spec orang je. Pak Tam punya

Rombongan 


Ketua rombongan beli tiket




Kelainan raya 2018 ini adalah percutian ini. Membawa merasa pengalaman menaiki cable car untuk kami. Fikri dah awal-awal tidak mahu ikut. Gayatlah katakan. Masa ini jugalah nak tengok anak-anak buah ni, gayat ke tidak. Semua Alhamdulillah, tenang-tenang sahaja menaiki cable car. Aku pula yang seram-sejuk bila cable car lalu atas jalanraya. Masa lalu atas hutan, okay sahaja. Bila atas benda concrete, tiba-tiba macam-macam terfikir. Hahaha. Saya cuma perlukan tangan untuk berpaut ya. Kak Cik dan Kak Fishalah penyelamat. Hehe. Pengalaman sungguh.

Kesayangan...

Makan Texas chicken

Pit Stop

Lubang hidung siapa paling besar

Si kecil bertudung biru dan sepupu

Allah. Gayat sikit. ;p


Naik sampai Genting Arena dekat atas. Cari benda makan. Makan Texas Chicken. Mak Usu dan Pak Busu comel sangat. Banyak sponsor. Duit makan dan duit tiket naik gondola. RM7 pergi naik dan RM7 turun bawah. Untuk yang biasalah. Yang lantai glass tu tak berapa pasti harga dia. Lepas makan, kita turun. Singgah dekat perhentian tengah-tengah. Bergambar sikit lebih kurang. Oh, best dekat sini nak turun sebab guna escalator. Banyak kot. Bagus juga. Takdelah penat sangat. Orang tua pun boleh guna.

Saya beli roti di atas tadi, budget jalan-jalan nanti penat, adalah kudapan. Sekali tertinggal dalam gondola masa laju-laju turun sebab cuak punya pasal. Lepas tu Acap kata, "Alang cuai yer." Amboi, kemain tatabahasa awak yer Cap. Hehe. Tapi, Alang sayang

Semasa di atas, Achik Iza message dalam whatsapp group. Dia nak beraya ke Kelana Jaya. Siapa nak ikut? Haha. Pucuk dicita, kami memang baru turun dari Genting, terus melencong ke PJ. Alhamdulillah. Perancangan last minute always the best. Dapat berkumpul ramai-ramai dan bergambar sempena raya 2018.

Skema

My beloved. <3 td="">


Love..

No comments: