Sunday, April 10, 2016

Majlis Perkahwinan Afiq

Memaksa diri untuk menulis sebelum lagi bertambah malas dan lupa.

Alhamdulillah, anak Pak Long saya Ahmad Afiq selamat melangsungkan perkahwinan bersama jodoh pilihan hati Noor Adilah. Majlis sebelah kami berlangsung semalam 090416 di dewan yang dengarnya akan dirobohkan semenjak majlis perkahwinan Arif lagi. Setakat hari ini, masih lagi digunakan untuk majlis-majlis perkahwinan yang sudah tiada tempat di rumah memaksa orang ramai terpaksa menyewa dewan.

Majlis akad nikah berlangsung minggu lepas, pada 010416 di rumah Adilah SS2 yang agak dekat dari rumah Pak Long. Sebelum majlis akad nikah, kami berkumpul di Masjid dan menunaikan solat Isyak dahulu. Majoriti di saf perempuan adalah dari keluarga kami. Nikmat bersama-sama ahli keluarga solat berjemaah memang nikmat Allah yang tidak saya dustakan. Semoga kami semua dikumpulkan bersama di syurga kelak.


Sebelum ke Masjid, doa dulu


Perempuan dan cermin. Green day.

Kemudian, kami ke rumah Adilah untuk majlis akad nikah. Oleh kerana kekurangan tempat di dalam rumah, kami saudara-mara yang ramai ini melepak di luar sahaja. Mencari kipas sebenarnya. Berborak menghapdate perihal diri masing-masing, siapa lagi selepas ini, lawak falsafahaha, melayan Anis sebelum Afiq selamat melafaz akad nikah dan saya berlari mahu mendengar lafaz itu. Alhamdulillah, selamat semuanya Afiq bergelar suami. Didoakan semoga keluarga awak diberikan rumahtangga yang sakinah, mawaddah, rahmat dan kekal hingga ke syurga kelak. 


Team Lepak Luar Rumah

Husband in the making. Hehe.

Keesokan harinya, majlis di sebelah perempuan. Tema ungu. Cantiknya kami. Hehe. Semasa majlis di belah perempuan, selepas kami pulang, kami menghapdate gambar di instagram. Nafisah mahu melihat gambar pengantin. Alamak, kami tidak menangkp gambar bersama Afiq. Semasa pengantin bergambar di pelamin, kami sedang makan. Selepas kami makan dan terus bergambar, pengantin pula sedang makan. Memang tidak bertembung masa mahu bergambar bersama pengantin.


Menunggu pengantin menjemput kami di masjid



Tak kira baju kerja ke apa, janji ungu ya.
Pengantin tengah makan beradap.
Kami, beradap sungguh.

Mak ayah, nenek, pandang sini. Selfie. :)

Maka, kami belajar dari minggu lepas, majlis kami semalam, kami bergambar bersama Afiq dan ada gambar Afiq untuk tatapan saudara-mara yang tidak dapat menghadirkan diri. Al-maklum, masing-masing sedang menimba ilmu di bumi Allah. Semoga Allah mempermudahkan semua urusan kamu semua.

Kenduri kali ini agak sempoi. Kami sampai terus ke dewan berbanding perkahwinan yang lepas, merasa juga sibuk-sibuk sarapan di rumah Pak Long pagi itu. Semoga adalah kami membantu Pak Long dan Mak Long untuk majlis ini. Untuk majlis Mak Chah nanti macam tidak banyak membantu kerana tertembung dengan majlis adik ayah saya. Mana berkesempatan sahaja. Doa kami mengiringi semua majlis selepas ini. Oh, untuk Sobri juga selepas ini. Moga Allah mudahkan.

Tema coklat kali ni.
Belajar cara bagi anak comel dengan Ami


Pengantin uolls


Missing Kak Fisha in the frame

Barisan pakcik-pakcik kami. Pak Busu solat.

Ni pun dah macam pakcik. En. Anuar

Coz we are bigger than this.

Next. :) 

Love..

No comments: