Saturday, September 13, 2014

Cerita Pesta Buku Selangor 2014

Kak Chik mahu mencari buku Diagnosis. Saya mahu mencari buku Desaturasi Merah Jambu. Promosi untuk 3 buku RM50 berlangsung di booth Indieke, Pesta Buku Selangor. Semua gara-gara media sosial. Bila orang kata best dan hari-hari penulis re-tweet, tak ke nak terasa nak beli? Walaupun kadang-kadang tahu tak baca. Mujurlah sudah baca hampir separuh buku yang dibeli dua minggu yang lepas. Tidak ralat sangat menulis entri ini. Walaupun, ceritanya sebenarnya santai sahaja, yang itu kita senyapkan. Hehe. 
Tetapi, entri ini bukan kerana itu. Entri ini kerana ini. 


Terserempak dengan Pak Busu, minta tolong Pak Busu cakap dengan penulis buku Pedagogi Bahasa Tertindas, Zul Fikri Zamir mahu bergambar dan mengambil tanda-tangannya di buku. Kata saya, mahu dihadiahkan kepada cikgu Nafisah yang sedang sibuk membuat assignment di rumah. Zamir juga sedang sibuk dengan The Wakaf Project. Projek membuat perpustakaan kecil di rumah anak yatim. Kepada yang mahu menghulurkan sumbangan adalah amat-amat digalakkan. :)

Selepas makan malam di Kenny Rogers bersama Naziha, kami pulang ke rumah. Ketika sedang mengemas diri di tingkat atas, Naziha menjerit dari bawah sambil menunjukkan telefonnya. Taraa... 


Dari pandangan belakang ya. Hihi. Masuk dalam Instagram Dubook Press walaupun maklumat salah. Lawak ini tidak berakhir hari itu. Selang beberapa hari, Nafisah pula menghantar satu lagi gambar. 


Nampak tak macam cantik je kami dari pandangan belakang? Sampai dua kali masuk Insta orang. Hehe. :)
Love..

No comments: