Tuesday, December 18, 2012

Dah jumpa cara berblog di pejabat

Saya memang agak lemah IT. Sudah lama mempunyai data plan di telefon, tetapi tidak boleh mengakses di komputer pejabat. Di pejabat saya, mereka mem'block' semua .blogspot. Pernah mencuba beberapa kali dengan bertanya kawan tetapi, jawapannya masih sama. Komputer saya masih tidak boleh mengakses internet menggunakan data di telefon pintar saya. Sekarang tidak lagi. Tadi, saya melalui IT department kerana menghantar surat di finance department. Terlihat seorang budak yang pernah membaiki komputer saya satu masa dahulu. Masa dia betulkan komputer tu segan lagi nak tanya. Tiba-tiba dah tak segan pula hari ni. Jam juga sudah menunjukkan hampir tamat waktu pejabat, maka tidak mengapa jika saya mengacaunya sebentarkan? Hehe. Saya memberanikan diri bertanya soalan di luar kotak pejabat mengenai cara untuk berinternet menggunakan telefon. Hehe. Dia mengajar saya dan caranya sangat senang. Cuma untick proxy sahaja. Maka, saya kini boleh berblog di pejabat. Haha.

Gambar sekadar hiasan. ><

Nantikan entri-entri sepanjang tahun saya selepas ini. Rindu sudah mahu berblog. Terima kasih Amru. :D

Love..

1 comment:

Fadzlin said...

Bukan aku dah ajar ke untick proxy sebelum ni. Ini tanya budak IT ada makna ni...