Sunday, December 18, 2022

Kawan sekolah Dato Bendahara

Time sekolah menengah dulu, tak ramai kawan. Aku ni, mana reti kawan sangat. Dahlah selalu lupa. Yang rapat masa tu, Habibah, Khariani, Shamini, Mawi dengan Apies je. Yang lain, kadang-kadang tak ingat sangat. Kena tanya Bibah balik siapa budak yang nak request aku masuk dalam ig diorang. 

25hb November yang lepas, mak Habibah meninggal dunia. Kebaikan media sosial adalah kami dapat mengetahui mengenainya jika mereka mempostingnya. Mak Bibah memang sakit dan tinggal bersama bibah sudah lama. Aku pernah bercadang untuk melawatnya bersama-sama mak. Tak sangka, sebab kematian menyatukan kami. Huhu.

Asbab kematian mak bibah, group whatsapp sekolah menengah saya kembali aktif seketika. Khariani mengumpulkan kumpulan kami di dalam satu group. Sudah lama tidak bertanya khabar mereka. Semenjak meninggalkan sekolah menengah, saya jarang berkomunikasi bersama mereka. Masing-masing sudah beranak-pinak. Shikin dah tiga, Mawi dah tiga, Khariani dah empat, Shamini dah empat juga, Apies pun empat kalau tak silap. Gembira melihat mereka. Semoga sentiasa mawaddah, sakinah dan rahmah semua. 

Comel je anak Mawi ni

Khariani dan anak-anak

Habibah, suami, anak dan anak buahnya

Singgah di rumah bibah Ahad malam sebelum pulang ke KL



Love..

No comments: