Monday, February 14, 2022

Busu Check-Up di HKL

Dah lama blog bersarang. Labah-labah dah beranak kalau dia buat sarang kot rasanya. Salahkan ig yang menjadi tempat menceritakan cerita. Hehe. 

Dua minggu lepas, ada rezeki teman Busu pergi check-up dekat HKL. Biasanya Along yangg pergi. Dia ada hal, aku ganti.

Sebenarnya aku rasa, Umair dah blh ambil tanggungjawab lelaki dlm keluarga tu dengan berjaya je. Dia boleh je jumpa doktor sendiri. Tadi, dia yang jawab doktor tanya. Aku dok tepi je. Haha. Sebab dia bawah umur, maka kenalah ada orang besar sikit. Busu cerita gak tadi, ada sekali Umair marah dia bila dia kata nak pergi toilet, Umair tak bagi. Tapi, Busu cuba bangun juga, lepas tu pening. Pastu, baru terfikir, ni sebab kena marah agaknya. Hehe. 🤣🤣

Aku ok je teman tadi. Dapatlah tolong panggil doktor, ambik ubat, bgtau Fahmi nak barang dlm kereta and just being present. Kecik je pun role tu compare keluarga Acik dgn Moksu. Tapi, takpelah. Mana yang mampu tolonglah. 🥰🥰

Busu dengan aku dulu rapat sebab aku dok kampung. Masa dia sambung study kat UTM Skudai, hujung minggu blk Kesang. Dia akan bawa ole2 yg beli kat Petronas Jasin. Malas dia nak beli kat Johor. Sama je kata dia. 

Masa dia bujang, nenek selalu bebel. Kalau g solat Jumaat, dia yg paling last, blk paling awal. Muda lagi kan? Mana dengar. Hehe. Tapi, bila dah kawen. Totally change. Be better. Masa Busu kawen aku dah kat Perak. Ingat lagi, nak g rumah Moksu utk majlis, nenek sponsor bus kot. Eksaited. 🥳🥳

Busu ada buat jadual utk anak2 dia. Aku pernah borak dgn Ainul, dia citer hujung minggu kena ngaji, baca buku English, buku citer, hafal al-Mulk, Yassin, Al-Kahf, solat jemaah. Pastu telefon ni mmg ada masa2 je ar dpt tgk. Kerahan potensi anak2 yer. Mcm Syeikh Muzaffar gitu. 👍👍

Moksu pula jenis kalau berjalan, suka ingat org. Nnt dia telefon dah kat sini2, mehlah. Ada sekali g Genting, Moksu telefon Ami. Kitorg pun dtg bw anak buah. Pastu, naik cable car, Busu amik yg lantai glass tu smpi Ainur demam. Nak test keberanian anak katanya. 😅😅

Busu ni dah 3 kali operate otak. Kanser. Takde rezeki sihat lagi. Kuat sungguh ujian. Kami doakan Busu sembuh, Moksu tabah dan anak2 dia pun kuat untuk ujian ni. Insyaallah, setiap kesulitan, pasti ada kemudahan. Ni nampak baik banyak sikit lepas makan ubat kimo. Moga tumor tu kecik dan hilang dari kepala Busu. 🤲🤲

Busu tak larat, kena baring

Masa baru sampai



Love..

No comments: