Wednesday, June 10, 2020

Ai Tee dah jadi mommy

Finally. Semalam Ai Tee dah selamat menjadi ibu kepada seorang anak perempuan. Tahniah dan semoga mood Ai Tee takdelah selalu swing, emosi lebih terjaga, expectation tak tinggi sangat sebab dah fokus ke anak dan lebih gembira dari biasa. 

Tajuk tak banyak sangat cerita. Ni nak cerita pasal kerja pula. Minggu ni sepatutnya aku kena pindah pergi Blok A sebab diorang nak wujudkan social distancing dekat ofis. Satu team Ai Tee dapat pergi sana. Tapi, sebab takde network, aku tahan Choong Keat dengan aku dari ke sana. Cakap elok-elok dengan Sylvia. Aku tak pandai sangat bercakap sebenarnya. Bila dah kena cakap dengan ramai orang ni, baru aku nampak aku tak pandai sangat explain.

Nak cakap dengan Sylvia untuk takyah bawa Choong Keat pergi dulu pun dah gelabah gila. Entah apa-apa. Lepas tu, ada sekali nak cakap dengan Alice, dia siap bagitau, "I can't understand." Aku ulanglah balik. Lepas tu, dia ulang balik apa yang aku kata dan betul. Haha. Entah apa-apa. Satu lagi kes, Kobi call aku nak bagitau pasal SP Mega ada issue. Lepas tu dia nak minta Alice call Hunter. Aku dah tanya Kobi dah, nak call buat apa, tapi aku tak berjaya explain ke Alice juga. Alice call Kobi sendiri. Yang bagusnya Alice ni, dia tak blame orang pun. Siap dia bagitau Kobi, apa yang aku dengan dia dah discuss. Satu lagi bagus Alice ni, dia solve problem. Bila aku bagitau aku punya problem (kes lain), dia reply, 'Let me rectify.' Bagusnya. Nadiah, improve your communication skill and solve problem tu. Banyak benda nak kena explain lepas ni. Jangan harap semua benda lepas je. Walaupun Allah memang tolong banyak bagi orang tu faham. Banyak juga dapat pahala sebab sebelum jumpa tu, macam-macam baca. Okaylah. Tapi kena belajar improve juga ye.

Agaknya Nic dah seronok sekarang yer. Takpelah, aku gembira je. Actually, aku masih terkawal lagi sekarang ni. Mungkin takde issue besar-besar sangat seperti budget. So far, operation team pun very helpful. Kami tengah compile untuk MCO claim dan Mr Ti banyak support. Bila kau tengok team member yang support-support orang lain ni, satu kau kena syukur banyak. Dua, kau pun kena jadi macam tu. Support member. Lagi satu skil yang aku kena belajar adalah buat keputusan. Aku dah kena deal dengan orang dan kena buat keputusan. Malam ni, aku buat keputusan untuk stay kat Blok E untuk mudah aku buat kerja. Aku text Ai Tee untuk keputusan aku, then aku email Alice untuk request. Sebab sepatutnya aku kena pindah blok A. Jauh dari Alice. Tadi pun dah ada issue dengan SP Mega, then aku terus pergi ke Alice. Tak dapat bayangkan kalau aku kat Blok A. Semoga mudahlah semua. Tiada daya dan upaya aku melainkan dengan pertolongan Allah. Aku nak jadi lebih baik dan lebih memberi kepada orang. Pada masa yang sama bijaksana. 

Dahlah. Setengah jam berkira-kira nak hantar email. Ni aku lepas tekan butang send. Nak tidur. Tunggulah esok yang bersinar. Selamat malam dunia.

Alang rindu

Meeting with Peri via Microsoft Team

Love..

No comments: