Tuesday, June 26, 2018

Sambutan Raya Parlimen Temerloh

Berkesempatan menghadiri jemputan Majlis Sambutan Raya Parlimen Temerloh Sabtu lalu. Aku nikan dah macam orang sana. Hehe. En. Anuar punya pasal, orang pergi tau. Tengah takde komitmen apa-apa ni, InsyaAllah isi masa lapang macam tu ar. Kalau tak, aku melangok je dekat rumah. Cuti raya sakan pula tahun ni. Seminggu. Tiga hari lepak kat rumah. Hari Rabu melepak dekat rumah tengok cerita melayu, lepas tu menyesal. Haha. Hari Khamis keluar dengan Kak Fisha. Hari Jumaat kemas rumah sikit-sikit sebab mak mertua Daus nak datang. Hari Sabtu pagi, pergi Temerloh.

Sampai awal Temerloh sebab ada meeting untuk dua program KAMYPU dekat sana. Dah macam parlimen aku pun ada. Mujurlah parlimen sendiri ayah cover. Hehe. Meeting biasa-biasa je. Bentangkan proposal yang Mekna taip. Takpelah Mekna, janji kerja berjalan. Program santai seni dan Indahkan Masjid. Lepas selesai tu pergi makan sebab dari pagi tak makan. 

Kesayangan Alang
Eksaited
Malam tu, dalam pukul 6.30 petang, bergerak ke Taman Chengal. Hujan renyai-renyai. Timah message kata nak datang juga lepas maghrib. Tak mengharap pun. Jauh kot, 45 minit. Sampai-sampai, kami makan. Mekna tunggu buka puasa. Aku ni, puasa enam tak mula lagi. Semoga sempatlah buat. Lepas makan, pergi solat dekat pejabat En. Anuar. Masa tu, geng-geng YPU datang. Kami selesai solat jumpa mereka dekat bawah. 

Geng YPU

En. Jamal 

Jumpa En. Jamal. Seperti biasa, dia akan eksaited jumpa aku dan kata rindu. Hehe. Ingat tak, aku pernah tulis pasal dia kat sini. Dia kata aku comel, kata rindu kat aku. Pelik juga mula-mula Sebab dari pengamatan aku dia ni bukan orang yang suka flirting. Jenis yang baik. Lagilah pemurah. Dia bagi Kak Rosemah RM1,000, bila Mekna ucapkan terima kasih, dia boleh angkat tangan macam "not to mention it. sikit je." Lepas tu dia kata, nak ambil anak Kak Rosemah sebagai anak angkat. Sangatlah bukan orang yang menggatal. Aku bagitau En. Anuar pasal benda tu. Of course aku akan cerita. Pasal PA dia cuba menggatal kat aku pun aku cerita kat dia dengan Mekna. Jadi, bila PA dia menggatal tu, diorang tolong cover untuk aku sekali supaya tak lebih-lebih sangat. Rupa-rupanya, En. Jamal ni ada anak sama nama dengan aku dengan ex-wife pertama dia. Anak perempuan dia ikut wife. Jadi, setiap kali dia jumpa aku, dia akan teringat anak dia. Itulah punca segala rindu, comel bagai. Gembira sikit, aku boleh buat dia hilang rindu kat anak dia.

Dah nak habis program, Timah message tanya aku dekat mana. Dia nak bergambar dengan ahli parlimen dia. Hehe. Terperanjat boboi. Rajin melayan juga Timah dan Jufri ni. Gembira saya. Terima kasih Timah dan Jufri datang jauh-jauh dari Lanchang. Borak-borak, dia kata, ingat dah selesai lepas kempen masa tu. Rupanya, lepas menang pun ada kerja lagi. Hehe. 

Geng Haji Bujang

Bersama Ahli Parlimen Temerloh

Esoknya, sebelum pulang, kami ke masjid Kampung Ira. Meninjau tempat untuk program Indahkan Masjid, 7hb Julai nanti. Semoga Allah mudahkan. Teringat kata-kata, Ali Banat, "Start a program and do it." Moga istiqamah dan menjadi asbab Allah redha dan masukkan kita semua ke dalam syurga dan bertemuNya kelak.

Berbincang dengan AJK

Jumpa lagi 7hb nanti. InsyaALLAH

Love..

No comments: