Wednesday, April 9, 2014

Adik ke PLKN

Adik bongsu saya baru sahaja menyertai PLKN pada Isnin yang lalu. Kem beliau adalah di Kuala Kubu Baru Selangor. Dekat sahaja. InsyaALLAH emak saya mempunyai perancangan untuk melawat dia sebelum dia menghabiskan pembelajarannya selama 3 bulan di sana. Kami akan berjumpanya semula sebelum berpuasa nanti InsyaALLAH. Di dalam keluarga kami, dialah satu-satunya ahli keluarga yang terpilih menyertai PLKN. Kami adik-beradik semua terlepas menyertainya. Tahniah Muhammad Fikri. :D 

Hujung minggu ini merupakan hujung minggu yang pertama adik saya tiada di Klang ketika saya balik. Saya pasti akan merinduinya pada masa itu. Sekarang tidak rasa lagi. Hehe. Hujung minggu lepas pula, kami adik-beradik menyebok-nyebok membantu dia mengemas, tak buat apa pun. Semua sudah diurus oleh emak saya. Sebab itulah kami menyebok sahaja. Adik nampak teruja. Tidaklah nampak takut mahu menempuh alam baru. Haha. Adik saya sudah besar kot. Selalu ingat dia macam adik-adik lagi.

Emak menghantar adik di Stadium Malawati Shah Alam pada Isnin yang lepas. Semua pelatih dari Selangor saya kira, akan berkumpul di sana sebelum bertolak menaiki bas ke kem yang ditetapkan. Malamnya, adik menghantar pesanan ringkas kepada emak menggunakan telefon bimbit kawan sedormnya. Ok, Alhamdulillah. Sudah berkawan adik saya. 

Saya mendoakan kejayaannya di sana. Masa untuk mengenali diri, belajar berdikari, belajar berkawan dan semoga adik saya menjadi muslim yang lebih baik selepas pulang dari PLKN. Saya melihat perubahannya kepada sepupu saya Rahman. Selepas menyertai PLKN, dia semakin rajin berbual dengan sepupu-sepupunya. Jika sebelum ini, dia merupakan seorang lone ranger, tetapi PLKN telah mengubahnya. Berubah kepada kebaikan saya kira. Amatlah dituntut. Saya suka.  

 Di Kelantan semasa perkahwinan Nurlina dan Zack.

Bercuti di Sungai Congkak bersama sepupu sebayanya Safwan.

 Menyertai Hari Keluarga KAMY. Hehe. :D

 Di rumah Nek Busu Saniah, Lui Timur

 Bercuti di Melaka bersama ahli keluarga Atok Bujang.

Pantai Morib selepas pertunangan Ani. Nenek turun ke Klang waktu ini.

 Kenduri Lina di Kelana Jaya.

Tak banyak gambar saya bersama adik rupa-rupanya. Hehe. 

Adik! You have been so helpful to your mengada-ngada kakak  all this while. Thank you for being an obedient adik and a cool busu. Just want to let you know that all the bebel-bebel and marah-marah are for your own good sayang (rasionalkan perbuatan sendiri. Hehe..) I love you so much. I pray for your happiness here and hereafter. May Allah protect you from any harm dear. 

Love..

No comments: